Dyktando „biegane”
2018-04-23 14:04:41


Jak wykorzystać energię i potencjał młodzieży, by przeprowadzić ciekawą lekcję języka polskiego?






W piątek 13-tego kwietnia w klasie VI odbyło się nietypowe dyktando – aktywizujące, angażujące, wymagające czytania ze zrozumieniem, spostrzegawczości i czujności ortograficznej, a przy tym wyzwalające radość i energię.
Lekcja przeprowadzona została na szkolnym boisku ze względu na dużą przestrzeń. Każdy z uczniów otrzymał kartkę z krótkim tekstem, którą umieścił po jednej stronie boiska. Po przeciwnej stronie w linii prostej przygotowane zostało miejsce z czystą kartką i długopisem. Zadaniem młodzieży było zapamiętanie fragmentu otrzymanego tekstu z zachowaniem poprawności ortograficznej i interpunkcyjnej, przebiegnięcie dzielącego dystansu i zapisanie tekstu na kartce. Po skończonej zabawie każdy sprawdził swój zapis z oryginałem i policzył błędy.
Połączyliśmy zabawę z nauką, ćwiczenie pamięci i pisowni ortograficznej z ruchem, a przy okazji wykorzystaliśmy piękną pogodę na lekcję w plenerze. Uczniowie wyszli z zajęć zmęczeni, ale zadowoleni.

1030_1.jpg






http://sprataje.tbu.pl/printnews.php?id=282