ZAMOŚĆ I OKOLICE
2017-06-20 22:33:01

W dniach 6 – 7 czerwca uczniowie klas III – VI naszej szkoły wraz z wychowawcami wyruszyli na wycieczkę do Zamościa i okolic.

Wyjechaliśmy wczesnym rankiem spod szkoły. Podróż upłynęła nam przyjemnie i w dobrych humorach, pełni energii dotarliśmy na miejsce, gdzie byliśmy już umówieni z naszą panią przewodnik. Na początku obejrzeliśmy zamojskie bramy miejskie, fortyfikacje i bastiony. Kolejną atrakcją była wizyta w strzelnicy artyleryjskiej, gdzie poznaliśmy kilka historycznych ciekawostek i byliśmy świadkami wystrzału z armaty. Udaliśmy się pod pomnik założyciela miasta – Jana Zamoyskiego, gdzie pani przewodnik zapoznała nas z ważnymi faktami związanymi z tą postacią. Podczas zwiedzania miasta obejrzeliśmy Rynek Wielki, znajdujący się tam ratusz oraz zabytkowe barokowe kamienice. Kiedy już zakupiliśmy pamiątki, spacerem udaliśmy się do Zamojskiej Manufaktury Słodyczy. Tam dowiedzieliśmy się, w jaki sposób produkowane są pyszne słodkości i mieliśmy możliwość samodzielnego uformowania lizaka. Ostatnim miejscem, które odwiedziliśmy pierwszego dnia naszej wycieczki było ZOO. Byliśmy zachwyceni rozmaitymi gatunkami zwierząt! Wieczorem przejechaliśmy na obiadokolację i zostaliśmy na nocleg w jednej z miejscowości wypoczynkowych na Roztoczu.

Drugiego dnia po śniadaniu spotkaliśmy się z przewodnikiem. Dzień rozpoczęliśmy wizytą w Krasnobrodzie – mieście uzdrowiskowym, w którym zwiedziliśmy kaplice: na Wodzie i św. Rocha. Następnie udaliśmy się do Suśca. Ze względu na dużą ilość szlaków turystycznych i skupionych na jej terenie atrakcji przyrodniczych należy do najbardziej znanych i chętnie odwiedzanych przez turystów. Występują tam ogromne kompleksy leśne Parku Krajobrazowego Puszczy Solskiej. W dolinach rzek, zagłębieniach terenu są liczne torfowiska oraz bagna, porośnięte trawą i olszyną. Ze względu na duże różnice wysokości rzeki mają charakter górski. Płyną wartko wąskimi i głębokimi dolinami. Urozmaicają je przepiękne i urocze progi skalne tworzące wodospady nazywane pospolicie szumami, które zostały uznane jako jeden z "7 Cudów Polskiej Natury". Największą atrakcją tego dnia była piesza wycieczka niebieskim szlakiem „Szumów”. W Rezerwacie „Nad Tanwią” spędziliśmy miło czas. Na wzgórku odwiedziliśmy kiosk „U Gargamela”, gdzie chwilę odpoczęliśmy, a przy rzece koło mostu zatrzymaliśmy się nad legendarnym „Źródełkiem Miłości” dla zakochanych, które po wypiciu z niej wody spełnia marzenia. Następnie udaliśmy się do Zwierzyńca na spacer po miasteczku, gdzie odwiedziliśmy kościół „Na Wyspie” p.w. św. Jana Nepomucena. Po obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną i wieczorem dotarliśmy do Rataj.

Zamość to idealne miasto, które zachwyciło nas swoim urokiem. Na pewno jeszcze nie raz będziemy chcieli tam wrócić.