Szkoła Podstawowa w Ratajach Słupskich

Wiadomosci

Wycieczka do Krakowa

Dodane: demo Data: 2016-11-02 21:41:20 (czytane: 557)  Wersja do druku

W dniu 20 października 2016 roku uczniowie klas IV – VI Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Ratajach Słupskich wraz z opiekunami uczestniczyli w wycieczce do Krakowa.

Podróż przebiegła bardzo przyjemnie. Po dotarciu do Krakowa udaliśmy się na Wawel. Zamek królewski zrobił na nas duże wrażenie. Przewodnicy, którzy oprowadzali nas po muzeum, zdradzili nam wiele ciekawostek związanych z tym miejscem. Spacerowaliśmy po fortyfikacjach, zajrzeliśmy do komnat królewskich, skarbca i zbrojowni.

Zobaczyliśmy Kaplicę Zygmuntowską oraz znajdujące się w niej groby dawnych władców Polski. Zatrzymaliśmy się również przy grobach pary prezydenckiej.

Następnie ruszyliśmy do Rynku. Zjedliśmy posiłek w naszej ulubionej restauracji, a następnie zwiedziliśmy Kościół Mariacki i wysłuchaliśmy słynnego hejnału. Każdy z nas miał czas na chwilę modlitwy. Kościół zachwycił nas swoimi misternymi zdobieniami. W czasie wolnym spacerowaliśmy wokół pomnika Adama Mickiewicza i oglądaliśmy pięknie wykonane ozdoby w Sukiennicach, tam zakupiliśmy pamiątki dla siebie i bliskich.

Podczas drogi powrotnej do szkoły podzieliliśmy się naszymi wrażeniami. Chociaż byliśmy bardzo zmęczeni i zmarznięci, każdy był zadowolony z ciekawej wycieczki.

Uwaga: Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy.