Temat: „ NA CZTERY I NA TRZY” – ZABAWY RYTMICZNO – TANECZNE
CELE: Rozwijanie twórczej ekspresji dziecka
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Dziecko:
- przeżywa radość i zadowolenie w czasie stawianych żądań i zabaw
- rozwija twórczą aktywność podczas działania przy muzyce
- ćwiczy umiejętność rytmicznego poruszania się w rytmie ¾ i 4/4 .
PRZEBIEG;
1. Powitanie
– odrysowywanie stopy ( wpisanie imion)
– rytmiczne wymawianie swojego imienia
2. Jedziemy na koniach do krainy zwanej – Krzesłolandią
„Marsz Radeckiego”
3. Taniec – Stań za mną wesoło
4. Zabawa relaksacyjna Uśmiech ( Klanza)
5. Zabawa Co czuje moje ciało?
6. Zabawa taneczna Budujemy domy.
- wykorzystanie ronda jako powtarzającego się motywu muzycznego, do odtwarzania sekwencji, materiałem budulcowym są dzieci, budowniczym jest nauczyciel, potem kolejne dzieci
7. Ćwiczenia na oznaczenie czterotaktu i i okresu muzycznego.
8. Ćwiczenia wyobraźni muzycznej rytm i taniec.
- muzyka etniczna
- muzyka ludowa
- muzyka klasyczna
- muzyka z różnych stron świata , taniec z rekwizytami
9. Pożegnanie z piosenką- Na cztery i na trzy.